poniedziałek, 7 stycznia 2013

Najtańszy sprzęt do nagrywania rapu

Wiele osób pyta mnie, jak również przeszukuje fora internetowe w poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie - jaki jest najtańszy sprzęt do nagrywania rapu, jak najtaniej zacząć przygodę z nagrywaniem oraz jaki sprzęt wybrać, żeby nie trzeba było go zmieniać za kilka miesięcy.

Jako producent muzyczny oraz osoba odpowiedzialna za sprzęt studyjny w jednej z najlepszych firm pro-audio w Polsce, miałem okazję testować wiele różnego rodzaju urządzeń.

Dobry sprzęt to taki który jest niedrogi i rozwojowy.

Przypomnijmy - podstawą do nagrywania jest mikrofon oraz urządzenie które pozwoli nam ten mikrofon podłączyć do komputera w celu nagrywania.

Na rynku co chwila pojawiają sie różne nowości co wprowadza często mętlik w głowach początkujących.

Uważam, że najlepszym zestawem do nagrywania w domu jest mikrofon pojemnościowy oraz interfejs audio usb (tzw. Zewnętrzna karta muzyczna) taki zestaw zapewni nam optymalną jakość nagrań i możliwość dalszego rozwoju tego sprzętu ( co w przypadku mikrofonów na USB lub tanich mikserów jest niekiedy niemożliwe i kończy się sprzedaniem całego sprzętu i zakupem nowego ).

Mikrofon

Na rynku mamy wiele róznych mikrofonów, podstawowe wymagania jakie musi spełniać nasz mikrofon to:
- typ mikrofonu - pojemnościowy, wielkomembranowy (wokalny)
- dobra jakość wykonania
- możliwie najlepsze parametry w stosunku do ceny.

Jako mikrofon chciałbym polecić Wam:

MXL 440



To jeden z najtańszych mikrofonów na rynku, jednocześnie charakteryzujący się przyzwoitym brzmieniem, zdecydowanie lepszym niż szumiące i skrzęczące wyroby firmy Behringer.

Uzyskał bardzo dobre opinie w wielu fachowych testach i jest zdecydowanie lepszym wyborem niż

starsze modele jak MXL 990 czy 770 które miały wiele wad "brzmieniowych"

Cena: ok. 250pln




Interfejs audio USB (zewnętrzna karta muzyczna)

Interfejs musi spełniać kilka wymagań które pozwolą nam połaczyć go z mikrofonem pojemnościowym:
- zasilanie dla mikrofonu pojemnościowego (tzw. Phantom +48)
- preamp (przedwzmacniacz) mikrofonowy

Nie każdy interfejs na usb nadaje się do wpółpracy z mikrofonem pojemnościowym dlatego przed wyborem warto sprawdzić czy interfejs który macie na oku spełnia powyższe wymagania.


Dzięki wybraniu interfejsu audio w przyszłości będziecie mogli rozbudować swoje studio o monitory odsłuchowe w celu obrabiania nagranego materiału, lub dokupić sprzęt pozwalający tworzyć bity.

Moim zdaniem, najtańszy interfejs na rynku, czyli:

Miditech Audiolink III, cena ok. 270 PLN




Doskonale spełnia wszystkie te wymagania, ma aż dwa preampy mikrofonowe, zasilanie phantom, dodatkowo jest wyposażony w direct monitoring- bardzo przydatną funkcję podczas nagrywania która umożliwia odsłuch bez opóźnień (latencji), oraz m.in. Wejścia liniowe ( w przyszłości można podłączyć syntezator, MPC lub np. Gramofon). Ma dobre sterowniki które zlikwidują nasze problemy z trzaskami podczas nagrywania na zintegrowanej karcie, dodatkowo w zestawie dołączone jest darmowe profesjonalne oprogramowanie dzięki czemu mamy legalny program do nagrywania i miksowania.

Do tego zestawu wystarczy dokupić najtańszy kabel mikrofonowy, statyw oraz słuchawki które pomogą nam w nagrywaniu i miksowaniu jeśli nie mamy dobrego odsłuchu.

Dzięki temu za cenę ok 600 pln mamy zestaw który zapewni nam dobrą jakość nagrań i z powodzeniem wystarczy na najbliższe lata zanim nasz rap nie osiągnie profesjonalnego poziomu.

Jeśli macie pytania zamieszczejcie je w komentarzach,

Mad.





48 komentarzy:

  1. Widzę że to będzie twój pierwszy komentarz na stronie. Mam pytanie otóż zamierzam sobie kupić interface. Mam głównie na oku A-Audio Fast Track II. Ale wszedłem na tą stronę i widzę interface Midtech Audiolink III w niezłej cenie, niestety jest on w jakości 16 bit i tu pytanie. Czy w przypadku interface też jest ważna jakość w bitach jak w mikrofonach ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozdzielczosc nagrywania (bity) oraz czestotliwosc probkowania (44khz, 48 itd.) to inaczej jakość nagrywania. Jest ona wazna ale wtedy kiedy faktycznie zamierzasz realizowac profesjonalne nagrania, jesli to Twoj pierwszy interfejs i zaczynasz zabawe, nie bedzie to mialo dla Ciebie praktycznie zadnego znaczenia, nie uslyszysz tego. Jesli juz ogarniesz "temat" dobrze, to za rok czy dwa pomyslisz o lepszym interfejsie i mikrofonie

    Jeśli Cie stać na Fast tracka II i nie potrzebujesz wiekszej liczby wejsc to wez go, testowalem go i mogę go polecic.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam
    Pytanie do Ciebie Madboy
    Odnośnie mikrofonu posiadam mxl 990 i nie ukrywam że nie jestem zadowolony wydaje mi sie że ma takie plaskie,suche brzmienie, w twoim artykule wyczytałem że lepszym rozwiązaniem jest mxl 440
    pytanie brzmi: czy warto dokupić jeszcze wlaśnie wyżej wymieniony model czy odczuwalna jest słyszalna różnica????zależy mi na głosie ktury będzie ciepły nie płaski a takie wrażenie odczuwam przy 990 doradz a może inne rozwiazanie????/
    Dodam jeszcze że mam prowizoryczną kabinę wytłumiona panelami akustycznymi piramidki,
    co do sprzetu to
    interfejs benhringer bca200
    preamp mic 2200 behringer
    monitory samson media one 4a

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiana na MXL 440 niewiele zmieni ponieważ ten mikrofon jest dobry ale na tyle lepszy abys poczuł znaczną różnicę.

      Ja bym sprzedal tego MXL 990, sprzedal ten preamp i kupił jeden lepszy mikrofon jak np. AKG Perception 120, lub jakiegoś używanego Rode NT-1A. Wtedy odczujesz różnicę.

      Jeśli interfejs to BCA2000 to jest całkiem niezły i ma wystarczające preampy, ten mikrofon wepniesz prosto w niego, bez tego mic2200 ktory wiecej szkodzi niz pomaga.

      Pamietaj też, że jesli kabine wykleiłeś całą jakimiś tanimi piankami to prawdopodobnie zabiłej w niej cały pogłos w wysokich częstotliwościach dlatego też brzmienie może byc suche i niewyraźne/dudniące.

      Spróbuj wystawić mikrofon i nagrać coś w normalnym pokoju gdzie jest dywan, duzo mebli, przynajmniej 15-20 m2, wtedy dzwiek będzie bardzie "otwarty".

      Usuń
    2. Wielkie dzięki za dobre rady głos faktycznie w tej kabinie jest trochę dudniący sprubuję sprzedać to i kupic coś co doradziłes:)

      Usuń
  4. JA OSOBISCIE MAM BEHRINGER C-3 ORAZ BEHRINGER 1002 JESTEM ZADOWOLONY ,ALE DO TAKIEGO SPRZETU TRZEBA MIEC DOBRA KARTE DZWIEKOWA ...POLECAM POJEMNOSCIOWKE I MIKSER

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety Kolego nie zgodze sie z Toba - mikser jest zupełnie niepotrzebny, tanie miksery behringera sa wyjatkowo slabej jakosci i wprowadzaja duze szumy, maja mala dynamike, a podlaczasz go napewno do jakiegos soundblastera ktory jest nieprzystosowany do nagrywania, ma niskiej jakosci przetworniki, oczywiscie wszystkie pozostale kanaly w Twoim mikserze sa pewnie niewykorzystane. Za pieniadze wydane na mikser i karte kupil bys dobry profesjonalny interfejs audio usb przystosowany do nagrywania z niezlymi preampami i przetwornikami analogowo-cyfrowymi.

      Usuń
  5. Niewiem kto prowadzi ta strone ale naprawde musi być debilem nie znasz sie typie na sprzęcie wgl szkoda ze tacy ludzie doradzają innym a te baranki tego słuchają koleszko przetestuj kilka majków i interfejsó audio i dopiero się wypowiadaj bo masz o tym pojęcie jak gówno o poezji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukaj w postach jest napisane kto prowadzi bloga :)

      Testowalem i pracowalem na wielu majkach i interfejsach i wszystko co piszę jest na podstawie mojego doswiadczenia.

      Może w takim razie pomożesz nam i zaproponujesz inne konfiguracje sprzętu dla hasła "NAJTAŃSZY sprzęt do nagrywania rapu" :)?

      Pozdrawiamy.
      fabrykarapu.pl

      Usuń
  6. Witam
    Fajnie, że polecacie konkretny sprzęt i prawie przekonaliście mnie co do kupna majka i interfejsu bo chcę zaczac nagrywki ale chciałbym usłyszeć jeszcze przynajmniej fragment kawałka nagranego na podanym i poleconym sprzęcie. Jest taka możliwość?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas niestety nie - w tej chwili mamy w studio zupelnie inny sprzet, ale proponuje przeszykać google i youtube wpisując angielskie zapytania :)

      Usuń
  7. Witam.
    Jaki sprzęt muszę zakupić jeśli mój głos jest nie wyraźny chodzi mi tu, że słychać mówienie "nosowe", więc np kilka słów jest dobrze wyraźne a jedno jest wgl nie słyszalne tylko słychać jako "bełkot"? Pracuję nad dykcją cały czas, ale nie wiem jaki sprzęt zniweluje mój główny problem. Rapuje sb od niespełna rok i poszukuję Taniego dobrego sprzętu. Kolejne moje pytanie brzmi tak: Czy ten wymieniony u góry sprzęt pomoże mi pozbyć się mojego problemu? Proszę o w miarę szybką odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zalezy na jakim sprzecie nagrywasz teraz, jesli jest to jakiś mikrofon od słuchawek to takie brzmienie może być jego winą i zamiana na taki sprzęt jak w poście zdecydowanie pomoże. Poza tym trzeba pracować nad swoim głosem a pozostałe niedociągnięcia jeśli nie da się już nic z nimi zrobić - wyeliminować na etapie miksu.

      Usuń
  8. Nie do końca zgodzę się z autorem artykułu, który zaznaczył iż interfejs audio usb z wbudowanymi preampami to sprzęt, który w przyszłości pomoże nam w jakiś sposób rozbudować naszą konfigurację, polepszyć jakość nagrań. Podany interfejs jest co prawda tani, ale ma słabe przetworniki i jakość połączenia tego mxl-a z podanym interfejsem byłaby podobna jak Mikrofon--tani mixer z phantomem-zintegrowana karta PC, która też ma 16 bit. Jeśli myślimy o przyszłości, o rozbudowie, powinniśmy zainwestować w dobrą kartę muzyczną, najlepiej na złączu PCI, która nie ma wbudowanych przedwzmacniaczy mikrofonowych, np coś w stylu M Audio Delta 66 4 wyjścia, oraz 4 wejścia mono 24bit/96khz. Pytanie co dalej ? Przedwzmacniacz lampowy, np coś z serii ART MPA GOLD, żaden interfejs audio pod usb nie da takiego brzmienia, jak dobry przedwzmacniacz lampowy w połączeniu z dorym mikrofonem. Wdł mnie powinniśmy zacząć od dobrej karty i wszystko po kolei, "kto tanio kupuje, dwa razy kupuje".
    PS: Z czystym sumieniem mogę polecić interfejsy z serii Saffire

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, cieszymy sie ze do nas trafiles :)

      Niestety to co proponujesz czyli mikser + zintegrowana karta dzwiekowa to najwiekszy blad jaki mozna popelnic.

      1. Zintegrowana karta dzwiekowa to wyjatkowy badziew nieprzystosowany do nagran z bardzo niskiej jakosci przetwornikami, bez porzadnych wejsc i wyjsc oraz nie stroniaca od przydzwiekow.


      2. Mikser klasy behringer to urządzenie niskiej jakosci, sredniawe preampy, szumiacy uklad.


      3. Brak direct monitoringu w karcie


      4. Brak dedykowanych sterownikow Asio (problemy z latencja i buforem)


      5. Po zakupieniu lepszej karty / interfejsu mikser jest niepotrzebny i wart grosze


      6. Nawet najtanszy interfejs audio usb pozwala na podłaczenie monitorow studyjnych (porzadne wyjscia oraz regulacja poziomu glosnosci).


      To powoduje ze warto dolozyc 100 czy 200 zl i zamiast miksera za "stowke" kupic interfejs usb i pracowac na nim przez dwa lata w normalnych warunkach, a nie jak McGiver na takim kombinowanym zestawie ze zintegrowana karta.

      Usuń
    2. Im większy rynek tym więcej możliwości.
      Racją jest, że rozwiązanie typu mixer, zintegrowana karta to najgorsze rozwiązanie jakie może być, jeszcze większość osób wybierających to rozwiązanie robi taki błąd, że sygnał wyjściowy dają z Tape out często na tanich kablach rca. W takim przypadku sygnał należy wyprowadzić z wyjścia MAIN OUT. Racją jest jednak, że dobra karta w połączeniu z dobrym przedwzmacniaczem mikrofonowym da lepsze brzmienie, niż interfejs audio usb, w którym obie te rzeczy są zamknięte w jednym urządzeniu. To tak jakby kwestionować czy lepiej zabrzmi mikrofon pojemnościowy usb, który ma wbudowany interefejs audio i przedwzmacniacz, czy klasyczny mikrofon na XLR w połączeniu z oddzielnym interfejsem. Jednak to rozwiązanie wymaga dużego wkładu finansowego, a temat dotyczy najtańszego, najbardziej optymalnego rozwiązania. Moja propozycja to
      M-Audio FAST TRACK guitar/mic recording interface 24bit/96khz
      http://allegro.pl/fast-track-m-audio-karta-dzwiekowa-zewnetrzna-i3367621461.html
      Używaną karte można kupić, za ok 120-160 zł
      naprawdę ciekawie brzmi, jednak dużym minusem jest brak zasilania phantom.
      Do tego zestawu
      Art Tube MP V3 przedwzmacniacz lampowy z phantom
      Mikrofon pojemnościowy MXL 440
      Lub zamiast przedwzmacniacza z mikrofonem MXL, Mikrofon dynamiczny Shure SM58. Zestaw za ok 600 zł

      Usuń
    3. Kolego nie wiem skad czerpiesz swoja wiedze :)

      Jesli podlaczysz wyjatkowo tani i slaby mikrofon MXL 440 do karty jaka jest fast track (rowniez tania, bardzo podstawowa) i w srodek wrzucisz preamp pseudolampowy to wyrzucisz pieniadze w bloto.

      Ten preamp nie wniesie nic co bylo by warte wydania na niego pieniedzy poniewaz podlaczenie go do trgo mikrofonu i interfejsu jest bezcelowe, ten mikrofon jest zbyt slaby zeby w ogole bylo sens go wzbogacac czymkolwiek.


      Najtanszy sensowny preamp to GAP Pre 73, najtanszy mikrofon ktory warto podpinac do takiego preampu to minimum 600-800zl i do tego dopiero jakis interfejs albo karta ktora ma tyle dobre przetworniki aby to pociagnac - min 500zl.


      Jak masz do wydania 600zl na wszystko to zapomnij o preampie bo wyrzucisz kase w bloto. To troche tak jak by kupic Cinquechento za 1000 zl i dokupic do niego felgi i wydech za 2000zl zamiast kupic seicento za 3000zl :)

      Usuń
  9. Nie zgodzę się z Tobą
    nagrywałem kiedyś wokal na takiej konfiguracji
    Maya44(PCI)--->ART Tube V3--->AKG PReception 120
    i jakość była naprawdę ok
    http://www.youtube.com/watch?v=3D-0eesUgFw
    to jest przykładowy numer na tej konfiguracji.
    Te interfejsy Audio USB wysrały się na rynek i każdy się na to rzuca. Piszemy tu o najtańszym sprzęcie, więc po co mi podajesz ceny 600-800 zł. Też mógłbym napisać, że twój interfejs Audio Miditech Audiolink III, to żaden interfejs, chociażby ze względu na jego słabe przetworniki, które są gorsze niż w fast tracku. Mógłbym też napisać, że jedyny sensowny interfejs to od 600 PLN w górę i rzucać wszelakimi konfiguracjami sprzętu, ale po co, chodzi o najtańszą najkorzystniejszą informację, wiem, że ART TUBE to żadna lampa, ale jeśli ktoś posiada interfejs tego typu, może go użyć by podłączyć mikrofon pojemnościowy. Owe M Audio ma przetworniki 24bitowe, a nie jak w przypadku Audio Miditech tylko 16. Racja jest jednak taka, że im mniejszy tor wokalu, tym mniej jest on zniekształcony, w przypadku interfejsu z phantomem jest to tylko Mikrofon--->Interfejs--->Komputer i to przeważa na korzyść interfejsów Audio. Wiedzę biorę z doświadczenia, opisuję sprzęt, z którym miałem do czynienia, a nie sprzęt, o którym wyczytałem. I nie przekonam się niczym do tego interfejsu, wolałbym dołożyć 80 zł i kupić Fast Tracka V2 z Phantomem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AKG Perception 120 USB
      Pasmo przenoszenia 20Hz-20KHz,rozdzielczość dźwięku 24 bity/44.1,48KHz
      Cena: 660zł

      Usuń
    2. Jeśli ten utwór który podałeś za przykład ma potwiedzić "dobrą jakość dźwięku" to musisz się jeszcze wiele nauczyć.

      Posłuchaj teraz utworu nagranego na bardzo podobnym sprzęcie, ale bez żadnego taniego preampu, za to przez dobrego rapera, na dobrze ustawionym sprzęcie (to bardzo ważne) i zmiksowanego prze mnie:
      http://www.youtube.com/watch?v=xGtyfSZcORk

      Na pozostałe argumenty nie będę odpowiadał szczegółowo, powiem ogólnie:

      Kupując sprzęt na który mamy budżet nie większy niż 2500-3500 tyś PLN i mamy za to kupić mikrofon i "coś do nagrywania" NIE MA SENSU KUPOWAĆ PREAMPU, lepiej za te pieniądze kupić lepszy mikrofon, lepszy interfejs itd. Natomiast jeśli mamy 4000 pln możemy już kupić porządny mikrofon, porządny interfejs, dobre kable, statyw, popfiltr, słuchawki i zostanie nam jeszcze na najtańszy fajnie brzmiący preamp GAP PRE 73 ( klon NEVE 1073).

      Pozdrawiamy :)

      Usuń
  10. Mam pytanie
    posiadam mikrofon Img Stage Line ECM 140
    jest to dość stary model, czy MXL 440 zabrzmi lepiej ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS:
      Posiadam kartę M-Audio Delta 44 do tego Behringer UB 802, który wydaje mi się psuję cały wokal, no i ten mikrofon IMG STAGE LINE ECM 140, co radzicie żebym zrobił z tym sprzętem by uzyskać lepszą jakość, może sprzedać mixer i kartę i kupić jakiś interfejs audio, tylko nie wiem czy uda mi się to sprzedać, nawet jeśli to pewnie za grosze, zwłaszcza Berrego

      Usuń
    2. Witamy,

      Masz przyzwoity mikrofon, dobrą kartę i niestety bardzo słaby mikser.

      Ponieważ Delta 44 nie ma wbudowanego preampu mikrofonowego to musisz używać miksera, proponujemy:

      1. Dokupić mikser z dobrej jakości preampem lub
      2. Sprzedać Deltę i mikser i kupić za to dobry interfejs USB z prempem jak np. Presonus Audiobox USB

      W przyszłości dla poprawienia całego toru oczywiście warto wymienić mikrofon, IMG stage line to firma podobna do Begringera i wcześniej mieli mało doświadczeń z mikrofonami studyjnymi. Warto pomyśleć o AKG Perception 120, CAD GXL itd.

      Usuń
  11. Witam. Posiadam mikrofon MXL 990, i mam pytanie. Czy lepszy będzie interface Miditech Audiolink III czy może Miditech Audiolink II ?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, Oczywiście Audiolink III, jednak jeśli Cię stać lub znajdziesz coś używanego na allegro w podobnej cenie warto się rozejrzeć za interfejsem z przetwarzaniem 24 bit/48 khz - używany Fast Track II lub coś podobnego.

      Usuń
  12. yo mam zamiar zacząć przygodę z rapem wszystko ok 600 zl nie malo nie wiele sie uzbiera ale pytanie co z zakłóceniami ? mam na mysli nagrywanie w mieszkaniu i tutaj pojawia sie kwestia ,, kabin'' ile taka kosztuje? czy jest wymagana ? bo chyba jesli nagrywa sie w domu to jest ciezko cos nagrac przy hałasach m.in z ulicy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj,

      Jak się wkrotce przekonasz to jest praktycznie najmniejszy problem chyba, że mieszkasz przy Al. Jerozolimskich i masz nieszczelne okna :)

      1. Kabiny wokalne buduje się głównie po to aby uzyskać lepsze warunki akustyczne (mniejszy pogłos)
      2. Kabiny wokalne budowane w taki sposób aby zapewnić też izolację dźwięków kosztują od kilkuset do kilku tyś zł - zależy od tego jakich materiałów użyjemy i jak profesjonalnie to robimy
      3. Mikrofon pojemnościowy jest czuły, ale jeśli zamkniesz w domu okna i wylączysz pralkę, to nie będziesz miał żadnch problemów z zakłóceniami
      4. Przeszkadzać mogą głośniejsze dźwięki, np. remont u sąsiada, mama robiąca kotlety ale cóż.. zaczynając przygodę z rapem to nie powinno nam przeszkadzać :)

      Usuń
  13. Mam dylemat, kompletuje sprzęt i mam ok 300 zł na mikrofon początkowy, mam do kupienia AKG Preception 100, chyba już nie produkowany używany w idealnym stanie za 200zł, lub do wyboru coś nowego do 300zł np tego 440-tke, nie wiem co wybrać. Czytałem, że ten akg ma podobno 1 calową membranę, ale nie znalazłem opinii jak on brzmi. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety sam mikrofon nie zadziała, czy masz poza tym jakiś sprzęt? Interfejs audio ?

      Usuń
  14. Tak posiadam interfejs na usb EMU 204, tylko teraz zastanawiam się co z mikrofonem

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesli ten Perception 100 jest sprawny to na pewno znacznie lepiej go kupić niż nowego MXL. Mozesz poszukać tez uzywanego AKG Perception 120 czy Cada GXL 2200, 2400, Audiotechnica AT2020 tez bedzie niezłym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam.Co sądzisz o takim połączeniu: Już mam ten sprzęt ale nie wiem czy to dobre czy nie psuje mi efektu A więc tak Mic Shure C6... , Przedwzmacniacz Preamp, i karta esi maya 44 :) Program Adobe Audition... Co o tym sądzisz???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj, jeśli posiadasz ESI MAYA 44 PCI to posiada ona wbudowany preamp mikrofonowy więc nie będziesz potrzebował dodatkowego preampu. Jeśli nie jest on wysokiej jakości to lepiej go nie używać ponieważ może negatywnie wpływać na jakość nagrań. Możesz go sprzedać, sprzedać też Shure i za uzbieraną sumę kupić jakąś niedrogą pojemnościówkę a efekt na pewno będzie lepszy niż z obecnym zestawem.

      Usuń
  17. Witam, bardzo przydatny artykuł, dziękuję.
    Mam jedno podstawowe pytanie i zarazem prośbę.
    Czy autor tego postu mógłby napisać jaki stojak pasowałby do tego mikrofonu.. Bo chciałbym ten mikrofon umieścić na stojaku i nie wiem czy trzeba dokupywać koszyk na niego i wtedy stojak czy jak to jest. Czy każdy koszyk pasuje, czy określony jakiś. . Czy możecie dać jakiś link albo po prostu informację jaki stojak lub/i koszyk kupić do tego mikrofonu MXL440. I takie drugie małe pytanko. Jeśli kupie MXL440 i MidiTech AudioLink III i przykładowo ten polecony przez Was stojak/statyw czy jak kto to nazwie i/lub koszyk to czy już wtedy mogę brać się za nagrywanie ? Czy trzeba jeszcze dokupywać jakieś kable itd. itp ;P? Z góry dziękuję za odp, to wiele dla mnie znaczy :). Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Generalnie potrzebujesz po prostu statywu mikrofonowego - najtańsze statywy to koszt ok. 60 PLN. Mikrofon można przymocować na dwa sposoby - na uchwycie stałym lub w koszyku. Niestety nie do każdego mikrofonu jest dołączony koszyk - a nie każdy koszyk pasuje do każdego mikrofonu - więc jeśli do mikrofonu który planujesz kupić możesz dokupić koszyk ale upewnij się najpierw, że będzie on miał odpowiedni rozmiar.

      Natomiast jeśli nie chcesz wydawać dodatkowych pieniędzy to zainstaluj mikrofon na uchwycie stałym - na pewno będzie dołączony do mikrofonu - wystarczy go nakręcić na statyw (pasuje do każdego).

      Do całego zestawu będziesz potrzebował jeszcze kabla mikrofonowego zeby połączyć mikrofon z interejsem (kabel XLR - XLR).

      Usuń
  18. Witam , czy mając karte dzwiękową behringer u-control UCA 200 oraz mikser behringer XENYX 502 nie będę miał problemu z podpięciem pojemnościówki np.tej , którą przedstawiłeś w artykule ? Z góry dzięki za odpowiedz i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam mam do przeznaczenia 400 zl myślałem o kupnie karty dzwiekowej zewnetrznej.e mu 0204.usb mam słabszy mikrofon philipsa . czy moze w tej cenie coś innego było by rozsadniej kupic poniewaz nie znam sie na sprzecie.a chciałbym zeby wokal był w miare dobrej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam chciałbym kupic mikrofon MXL 440 żeby tak dla zabawy nagrac se jakis kawałek, umiem tez beatboxowac ... i nwm czy ten mikro wystarczy czy tez potrzebuje jeszcze cos... Gdy kupie mikrofon to czy bede mógł nagrac na nim bit (ustami )hehe) potem go puscic i na koncu cos zarymowac???

    OdpowiedzUsuń
  21. prosze o szybko odpowiedz jesli to mozliwe

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam, jakoś tak się złożyło że nawijam od3lat, majk wciąż ten sam ( SHOTT EH040 ) i to tyle, bez preampów, bez miksera, bez ' bajerów ' , zmienił się tylko pecet - ewoluował w laptop, HP z 64bitowym systemem operacyjnym i 64bitowym procesorem, Pytanie : co mogę do tego dokupić ? Każda propozycja jest dobra bo rapsy bardzo ambitne, ułożone, a jakość... z dupy jak do tej pory ;)
    Aha i czy nie przerzucić się z racji lepszego pc'ta na AA 3.0 ?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam. Zakupiłem interfejs, mikrofon i kabel łączycy mikrofon z interfejsem.
    Problem jest taki, że nie słyszę się na głośnikach, a raczej słuchawkach w nie wpiętych. Proszę o pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam! ten zestaw jest bardzo przyjemny cenowo ale nie jestem pewny czy jakościowo. Jest może ktoś kto ma już ten zestaw? chciałbym zobaczyć jaka jest na nim jakość

    OdpowiedzUsuń
  25. Witam! Mam pytanie co do mikrofonu MXL 440.
    Posiadam interfejs Lexicon Alpha 5. Czy połączy się i sprawdzi z mikrofonem MXL 440 czy muszę po prostu kupić wyżej polecany ? Chciałem jeszcze dodać, że nagrywam w domu, a nie w żadnym studiu.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Siemanko, znalazlem tego majka co dałeś tutaj nazwe. I czy kabel który łączy majk z interfejsem wymaga kabla trzybolcowego ? przepraszam że tak nie profesjonalnie to nazwałem ale nie wiem jak to się nazywa. Proszę o szybką odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak, wymaga " kabla trzybolcowego " :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Witam. Czy dla początkującego rapera Rhode NT1-A + Focusrite Solo (Gen2) + porządny pecet wystarczy na start?

    OdpowiedzUsuń